.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بستری ۸ فرد مشکوک به تب شالیزار در بابل
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از بستری شدن ۸ فرد مشکوک به بیماری تب شالیزار در این شهرستان خبر داد.
بستری ۸ فرد مشکوک به تب شالیزار در بابل

به گزارش شمال نیوز ، دکتر مهدی محمدیان‌امیری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۸ نفر هم اکنون در مراکز درمانی این دانشگاه بستری هستند که همگی مشکوک ابتلا به بیماری تب شالیزار می‌باشند و این دلیل بر ابتلای حتمی آن‌ها به این بیماری نیست.

او مرگ جوان بابلی بر اثر ابتلا به تب شالیزار را تکذیب کرد و افزود:یک مورد فوتی اخیر مشکوک ابتلا به تب شالیزار بود اما جواب تست وی که از آزمایشگاه مرجع ارسال شد، منفی است.

محمدیان‌امیری گفت:علائم این بیماری شامل تب، بدن درد، ضعف و بی حالی است و در مراحل حاد و شرایط بدحالی بیمار دچار نارسانی کبدی، کلیوی و خونریزی‌های ریوی می‌شوند.

او افزود:عامل این بیماری نوعی انگل است که در فصل فعلی که زمان کشت شالی‌های برنج است توصیه می‌شود کشاورزان حتما از وسایل محافظتی همچون دستکش و چکمه استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: با توجه به شباهت علائم اولیه تب شالیزار با شروع بیماری‌هایی همچون کووید ۱۹، سرماخوردگی و آنفلوانزا، افراد بویژه کشاورزان بمحض آشکار شدن این علائم حتما به پزشک مراجعه کنند تا روند درمان آن‌ها سریعتر انجام شود.

تب شالیزار یا لپتوسپیروز یک بیماری باکتریایی است که از طریق خوردن غذا یا آب آلوده یا تماس پوست خراش دیده با آب و گل و لای آلوده وارد بدن می‌شود و همانگونه که از نام آن پیداست در افرادی که در شالیزار‌ها کار می‌کنند یا در مناطقی که دارای بارندگی بالا هستند و مناطق گرم و حاره‌ای و زمین‌های گلی و کنار دریاچه‌ها و ماندآب‌ها شیوع پیدا می‌کند.

تب­بالا، لرز، سردرد، درد ماهیچه ای، استفراغ، یرقان، قرمزشدن چشم ها، درد شکم، اسهال و دانه‌های پوستی از علایم و نشانه‌های بالینی این بیماری است، اما ممکن است که حدود ۱۵ تا ۴۰ درصد ازموارد ابتلا به تب شالیزار بدون علامت باشد.

این بیماری همه ساله در فصل گرم سال تعدادی از ساکنان استان‌های شمالی را درگیر می‌کند اما خوشبختانه مرگ و میر ناشی از این بیماری در سال‌های اخیر به ندرت مشاهده شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.